duminică, 23 octombrie 2011

Scutecele care mai scutesc mediul

Am creat acest blog pentru a scrie despre experienţa mea în realizarea scutecelor textile, în speranţa ca acest lucru va fi util şi altor actuale sau viitoare mămici. Nu vreau să fiu ipocrită. Am utilizat şi eu scutece de unică folosinţă pentru fetiţa mea, până pe la şase luni. De la un moment dat însă mi s-a părut prea mult. Am realizat că arunc zilnic 7-12 scutece şi că acest lucru poate reprezenta o povară mult prea mare pentru mediul înconjurător, în condiţiile în care gestul este repetat zilnic de zeci, poate sute de mii de alte mămici de pe glob. Un copil foloseşte aproximativ 6.000 de scutece, până învaţă să meargă la oliţă. Se estimează că un astfel de scutec se descompune în 500 de ani şi nu e sigur nici că atunci este complet reintegrat în natură. Nu e un raţionament anacronic, în Occident tot mai multe mămici optează pentru scutecele textile, care sunt mai bune pentru sănătatea copilului, poluează mai puţin şi sunt mai ieftine. Necesită poate ceva mai multă muncă, dar având în vedere că există maşini de spălat, efortul este mult mai mic decât al mamelor şi al bunicilor noastre care trebuiau să fiarbă scutecele de finet cu sodă de rufe şi săpun de casă. Oricum, achiziţionarea aproape săptămânală a unor pachete voluminoase de scutece şi golirea zilnică a pubelei reprezintă şi ele un efort. În cele din urmă este vorba despre o opţiune personală, care afectează însă prezentul dar şi viitorul copilului.
Nu sunt o expertă în ale cusutului. Ceea ce ştiu am învăţat citind pe internet, dar şi în urma unor încercări şi a unor eşecuri personale. Singurul lucru pe care vreau să îl fac este să împărtăşesc şi altora ceea ce am învăţat. De asemenea, aş vrea să ii invit pe toţi cei care au încercat să coasă ori să împletească scutece să scrie, dacă doresc, despre experienţa lor, în ideea că acest lucru va fi util şi altora.
Probabil că achiziţionarea unor scutece refolosibile gata confecţionate este varianta cea mai bună, având în vedere că acestea sunt realizate de profesionişti. Însă pentru cei care vor să mai economisească nişte bani sau să coasă ceva pentru copiii lor, aceste rânduri pot fi utile.

Un comentariu:

  1. buna,

    crezi ca ai putea sa ma inveti si pe mine sa cos scutece? o sa fiu o proaspata mamica incepand cu luna august si chiar asi fi foarte interesata sa invat mai multe.

    multumesc,
    daniela

    RăspundețiȘtergere