duminică, 23 octombrie 2011

Despre dimensiuni

Pentru a obţine un tipar, în principiu, aţi putea lua un scutec de unică folosinţă, trasând conturul pe o foaie de hârtie, însă nu vă sfătuiesc să faceţi acest lucru, deoarece în cazul nostru nu a funcţionat. Am cusut degeaba vreo trei scutece, luându-mă după diverse scutece de unică folosinţă, doar pentru a constata apoi că ele nu sunt bune. Aş putea să postez tiparele pe care le-am folosit pentru fetiţa mea, la diverse vârste, dar nu voi face nici acest lucru. Eu am cusut aiurea nişte scutece, luându-mă după tipare postate de alţii, pentru a constata apoi că nici ele nu sunt potrivite. Aşa că vă voi spune mai degrabă cum să faceţi nişte tipare potrivite copilului dumneavoastră.
Faceţi măsurătorile peste un scutec de unică folosinţă pe care îl poartă copilul dumneavoastră. Măsuraţi talia bebeluşului, în jurul buricului. Veţi obţine o valoare pe care o vom nota, de exemplu, cu X. Măsuraţi lungimea de la buric, trecând centimetrul printre picioarele copilului, până la punctul din spate, care ar corespunde buricului. Obţineţi o valoare Y.
Scutecul va avea forma unei clepsidre inegale, având lungimea totală de Y centimetri, o bază mare cu lăţimea de X centimetri şi o bază mică, având lăţimea de de două ori mai mică (adică X împărţit la doi). Marcaţi punctul central al scutecului, adică la o distanţa de Y/2 faţă de baza mică, apoi scădeţi cinci centimetri. Acesta este punctul în care se va afla porţiunea cea mai îngustă a scutecului. Pentru copiii mai mici de şase luni, această lăţime poate fi de 15-16 centimetri, iar pentru cei mai mari, de 17-18 centimetri.
Rotunjiţi marginile bazei mici şi ale bazei mari, apoi uniţi-le cu partea corespunzătoare segmentului celui mai îngust. Arcuiţi puţin liniile, pentru a crea o formă mai plăcută şi mai utilă, totodată.
Dacă doriţi ca tiparul să fie bun şi peste câteva luni, poate e bine să mai adăugaţi vreo doi centimetri, atât la lungime, cât şi la lăţime.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu